contact
خانه / دکوراسیون / برای داشتن پرده رومن زیبا باید به چه نکاتی توجه شود؟
خرید پرده

برای داشتن پرده رومن زیبا باید به چه نکاتی توجه شود؟

در این مقاله سعی بر این است که در رابطه با نکات مهم برای داشتن پرده رومن یا رومی توضیحی کاملی داده شود .

مدل پرده رومن به چه مدلی گفته می شود ؟

مدل پرده رومن یا همان مدل رومی به پرده هایی گفته می شود که از جنس پارچه بوده و به صورت عمودی باز و بسته شود پس هر مدلی که این دو خصوصیت را داشته باشد مدل رومی یا رومن گفته می شود .

پرده رومن

نکات مهم برای داشتن پرده رومن

لزوما برای داشتن پرده ای زیبا ( نه فقط رومن ) باید به نکات زیر توجه ویژه ای شود

۱- انتخاب پارچه ای مناسب با شرایط محیط ، از نظر چیدمان و رنگبندی منزل ، نور و دید محیط داخل ، محل انتخاب شده برای نصب پرده

۲- انتخاب مدل دوخت مناسب برای محیطی که انتخاب نموده ایم

۳- دوخت تمیز که برای این کار بهتر است به متخصص دوخت مدل رجوع کنید .

۴- و در نهایت نصب پرده که در برخی مدل دوخت ها بهتر است این کار را به نصاب های پرده بسپارید .

پرده رومن

انتخاب پارچه

برای انتخاب پارچه رومن شما میتوانید هر پارچه ای که بدون کش می باشد را انتخاب نمایید ، پارچه های کش دار به این دلیل که بعد از نصب احتمال دارد به صورت کج به ایستد و در جمع و باز شدن شما را دچار مشکل کند بهتر است انتخاب نشود .

پارچه بسته به محیطی که شما برای نصب انتخاب کرده اید باید انتخاب شود به عنوان مثال برای اتاق خواب بهتر است از پارچه های رنگ شاد و ضخیم و برای محیط پذیرایی از پارچه های رسمی  و طرح دار استفاده شود .

انتخاب مدل دوخت

انتخاب مدل دوخت در رومن به دو صورت می باشد ، دوخت همراه با آستر و دوخت بدون آستر

در دوخت همراه با آستر به دلیل نازک بودن برخی پارچه ها و عدم تمایل ورود و خروج نور از محیط منزل از این نوع دوخت استفاده می شود .  و در مدل بدون آستر به دلیل ضخیم بودن پارچه و یا تمایل به ورود و خروج نور از این مدل استفاده می شود .

خیاط پرده رومن

جهت دوخت پرده رومن بهتر است که به متخصص دوخت این مدل رجوع کنید به این دلیل که این نوع دوخت خیلی حساس می باشد و در صورت اختلاف حداقلی یک میلی متر بین دوخت نوار رفلت نیز احتمال خرابی مدل وجود دارد .

(لازم به ذکر می باشد که پرده ادریس از وجود متخصصین دوخت پرده رومن بهره مند می باشد ) شما میتوانید با کلیک کردن بر روی دکمه زیر نمونه دوخت های ادریس را مشاهده نمایید .

پرده رومننصب پرده رومن

نصب پرده رومن را هر شخصی میتواند انجام دهد ولی اگر بند های موجود در ریل پرده را مقداری بالا و پایین نصب کنید و نتوانید پرده را تنظیم کنید احتمال کج بودن پرده وجود دارد پس بهتر است این امر را به نصاب پرده بسپارید .

پرده رومن

لوازم مورد نیاز برای دوخت مدل رومن

بعد از پارچه لوازم مورد نیاز نوار رفلت و چسب نرم می باشد .

نوار رفلت

بر خلاف دیگر مدل ها که نوار را به بالای پارچه می دوزند، در این مدل چند ردیف نوار به وسط پارچه دوخته می شود. تعداد ردیف های نوار به تعداد چین های مورد نیاز ارتباط دارد. برای دوخت این مدل بهتر است از نوار رفلت استفاده شود. این نوار با دیگر نوار پرده ها کاملا متفاوت می باشد. به این دلیل که عرض این نوار تقریبا دو سانتی متر می باشد و در فواصل منظم حلقه هایی به این نوار وصل شده است.

چسب نرم

در ریل پردهای رومن یک ردیف چسب زبر نصب شده است که پرده توسط چسب نرمی که به بالای پرده دوخته شده است به ریل وصل شود .

ریل پرده رومن

ریل پرده رومن نیز با ریل پرده های دیگر متفاوت می باشد؛ این ریل ها به صورت نیمه اتومات می باشد. به این صورت که داخل این ریل ها قرقره هایی وجود دارد که به بند کنار ریل وصل می باشد. از داخل این قرقره ها بندی آویزان می شود که از داخل حلقه های نوارر رفلت رد شده و به اخرین ردیف نوار رفلت گره می خورد. با بالا پایین کردن بند کناری ریل پرده ، رومن باز و بسته می شود .

برای دیدن مدل های رومن روی دکمه زیر کلیک کنید .

 

جهت خرید محصولات مشاهده شده یا سفارش پرده به سلیقه خود، با شماره‌های 09123035178 یا 02155867998 تماس بگیرید.

پرده رومن

 

همچنین ببینید

دکوراسیون مدرن با رنگ سیاه و سفید

دکوراسیون مدرن با رنگ سیاه و سفید

در دنیای امروز، دکوراسیون مدرن با رنگ سیاه و سفید به عنوان یک سبک زیبا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *