contact
خانه / پارچه / پارچه چیت چیست و معرفی آن
خرید پرده

پارچه چیت چیست و معرفی آن

امروزه متناسب با هر سلیقه‌ و بودجه‌ای، نوعی پارچه با طرح و رنگ‌ متنوع وجود دارد. اگر در فکر خرید و یا دوخت لباس جدید هستید و یا می‌خواهید خیاطی کنید و به دنبال تهیه پارچه‌ای متناسب با سلیقه مشتریان خود هستید، باید قبل از اقدام به خرید در مورد پارچه‌های مختلف و انواع آنها و کاربردها و تفاوت قیمتی‌شان اطلاعات کافی بدست آوردید. در این مقاله ما می‌خواهیم در رابطه با پارچه چیت صحبت کنیم و به معرفی آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

پارچه چیت چیست و معرفی آن

پارچه چیت چیست؟

پارچه چیت در دسته‌ی پارچه‌های نخی با تار و پود نازک و سبک قرار می‌گیرد. این پارچه به دلیل نخی و سبک بودن یکی از بهترین پارچه‌های موجود برای دوخت لباس‌های راحتی  زنانه و مردانه است. همچنین به دلیل استفاده از الیاف طبیعی برای پوست‌های حساس به تارو پود با درصد پلاستیک زیاد، گزینه‌ای ایده‌آل است.

این پارچه نخ-پنبه بدلیل دارا بودن رنگ‌های شاد و طرح‌های زیبا و متنوع در بازار خرید و فروش پارچه طرفداران بسیار زیادی دارد. پارچه‌های چیت را می‌توانیم در انواع نقش‌بندی‌ها، رنگ‌ها و طرح‌ها خریداری کنیم.

کاربردهای پارچه چیت

پارچه‌های چیت از جمله معدود پارچه‌ها با الیاف طبیعی و گیاهی هستند که به خاطر جنس نخی و ضدحساسیت آنها برای دوخت انواع لباس‌های خانگی و یا راحتی برای نوزادان و کودکان نیز قابل استفاده هستند.

علاوه براین پارچه‌های چیت به دلیل اینکه به راحتی هوا را از خود عبور می‌دهد و باعث تنفس پوست می‌شود، برای دوخت لباس‌های تابستانی و فصول گرم بسیار مناسب است. البته به دلیل نخی بودن و بافت نازک پارچه‌های چیت در برابر چروکیدگی مقاومتی ندارد ونسبت به چروک شدن حساس است. البته این موضوع با یک اتوی ساده قابل حل شدن است.

همچنین این پارچه‌ها را برای تهیه و یا دوخت روتختی، روبالشتی و سرویس خواب نیز مورد استفاده قرار می‌دهند. بنابراین با استفاده از این پارچه‌ که در کنار نخی-پنبه‌ای بودن دارای رنگ و نقوش زیبا همراه با قیمت مناسب است می‌توانید سرویس خواب مرغوب تهیه نمایید.

انواع

پارچه چیت چیست و معرفی آن

در بازار دو نوع پارچه چیت موجود است. یکی پارچه چیت سبک و ظریف است که بدلیل عرقگیر و هواخور بودن مناسب برای دوخت لباس‌های خنک و تابستانی در فصل گرما است.

یکی هم پارچه چیت آهاردار است که برای دوخت پیراهن، دامن، لباس‌های راحتی و مجلسی استفاده می‌شود. این پارچه از ترکیب پنبه، پلی استر یا ریون تهیه می‌شود و آهار آنها دایمی نیست.

همچنین ببینید

محبوب ترین پارچه برای دوخت پرده

محبوب ترین پارچه ها برای دوخت پرده

دوخت پرده یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی است که تأثیر بزرگی بر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *