contact
خانه / پارچه / معرفی پارچه تدی و مختصر در مورد آن
خرید پرده

معرفی پارچه تدی و مختصر در مورد آن

با شنیدن اسم تدی ممکن است به یاد عروسک خرس تدی بیفتیم، که با پارچه ای نرم و با لطافت دوخته شده است. پارچه‌‌های تدی هم همین نرمی را دارند و این پارچه‌ها به دلیل داشتن گرمی و لطافت برای دوختن پالتو و انواع لباس‌های زمستانی مناسب هستند. در ادامه به معرفی پارچه تدی و مختصری درمورد آن می پردازیم.

معرفی پارچه تدی و مختصر در مورد آن

معرفی پارچه تدی

نوعی پارچه پشمی و کرکی است که به دلیل داشتن جنس مویی، یک پارچه گرم است و برای دوختن لباس‌های پاییزه و زمستانه بسیار مناسب است. این پارچه دارای ضخامت و گرمای زیادی است. اگر فردی لاغراندام هستید، در فصول سرد پوشیدن لباس‌هایی از جنس پارچه‌های تدی باعث می‌شود، که شما بزرگتر از سایزی که هستید، نشان داده شوید و کمی حجم به شما می‌دهد.

پارچه‌های تدی اغلب با طرحی ساده دوخته می‌شوند و دارای الیافی باز هستند که باعث می‌شود، پارچه قابلیت تنفس داشته باشد و مانند الیاف مصنوعی بسته نیست.

مختصری در مورد پارچه تدی

معرفی پارچه تدی و مختصر در مورد آن

از این پارچه برای دوخت پالتو، هودی، شلوار، لباس نوزاد، حوله و پتو استفاده می‌شود. این پارچه به دلیل داشتن نرمی و لطافت، احساس راحتی و آرامش را در فرد ایجاد می‌کند.

بدن نما نبودن، داشتن استایلی آزاد و جنس اعلای این نوع پارچه، ازجمله ویژگی‌های آن است. علاوه براین در دوخت این پارچه نیازی به استفاده از آستر نیست چرا که این پارچه‌ها دارای ضخامت و لطافت هستند. در ضمن الیاف این پارچه‌ فاقد خاصیت کشسانی است.

پارچه‌ تدی از لحاظ  داشتن جنس پشمی و نرم بودن، شباهت زیادی به پارچه ببعی دارد ولی تفاوت‌هایی هم با یکدیگر دارند، مثلا پارچه ببعی دارای الیافی کوتاه‌تر و متراکم‌تر از تدی است. همچنین الیاف تدی در هنگام برش جدا می‌شوند و ریزش دارد ولی در پارچه ببعی، به دلیل چسبندگی الیاف پشت پارچه، این عیب وجود ندارد.

هنگام خرید پالتو تدی، برای انتخاب سایز باید به اندازه‌ی سرشانه توجه کرد و زمانیکه سرشانه پالتو اندازه‌تان باشد، دیگر گشاد بودن لباس ظاهری زشت ندارد. لازم بذکر است تدی قابلیت شستشو با ماشین لبسشویی را دارد اما برای اینکه پارچه آسیبی نبیند، باید لباس را پشت و رو کنیم و از دمای 30 درجه ماشین لباسشویی استفاده کنیم.

همچنین ببینید

محبوب ترین پارچه برای دوخت پرده

محبوب ترین پارچه ها برای دوخت پرده

دوخت پرده یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی است که تأثیر بزرگی بر زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *