contact
خانه / دکوراسیون / آموزش شستشوی پرده شید پلیسه
خرید پرده

آموزش شستشوی پرده شید پلیسه

پرده‌های شید پلیسه، طراحی متفاوت‌تری از پرده‌های قدیمی دارند. این مدل پرده‌ها یک لایه دارند و به صورت جمع‌شونده هستند.شستشوی پرده های شید پلیسه یک فعالیت ضروری است. این امر به حفظ زیبایی و تمیزی اتاق‌ها و فضاهای مختلف کمک می‌کند.

این پرده‌ها نور را تنظیم می‌کنند و موجب حفاظت از حریم خصوصی می‌شوند. از این رو جزو اجزای مهم دکوراسیون داخلی هستند. با گذشت زمان و تماس با گرد و غبار، پرده‌های شید پلیسه ممکن است کثیف شوند و از جذابیت آن‌ها کم شود. در این راستا، آموزش صحیح شستشوی این پرده‌ها اهمیت زیادی دارد تا بتوانید از پرده‌های پلیسه خود در طولانی مدت استفاده کنید. در ادامه، به روش‌ها و نکات مهم در این زمینه پرداخته و نحوه اجرای این فرآیند را به دقت شرح داده‌ایم.

آموزش شستشوی پرده شید پلیسه

بیشتر بخوانید: نحوه شستن پرده اداری

مراحل شستن پرده شید پلیسه

شستن پرده شید پلیسه یک فرآیند ضروری است که نیازمند طی کردن مراحل خاصی است. مهم‌ترین گام در این راه، شناخت صحیح جنس پارچه و ساختار پرده است تا در زمان شستشو، هیچ گونه آسیبی به آن وارد نشود. این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا به بهترین نتایج در شستشوی پرده‌های شید پلیسه دست یابید و آن‌ها را تمیز و شاداب نگه دارید.

مرحله اول: پرده را به طور کامل بسته نگه دارید

برای شستشوی پرده پلیسه خود بهتر است ابتدا آن را به طور کامل جمع کنید. این مرحله مقدماتی است، بنابراین بهتر است با دقت این کار را انجام دهید.

پرده را به طور کامل بسته نگه دارید

مرحله دوم: جدا کردن پرده از قاب

برای شستن این پرده باید آن را از قاب خود جدا کنید. پرده شید پلیسه نیز مانند پرده‌های دیگر باید از جایگاه خود جدا شود تا بتوانید آن را بشویید. از پیچ‌گوشتی‌های مناسب استفاده کنید تا آسیبی به قاب پرده وارد نشود.

مرحله دوم: جدا کردن پرده از قاب

مرحله سوم: مراحل آماده‌سازی

ظرف بزرگی را پر از آب کنید. بهتر است دمای آب 30 درجه باشد. به یاد داشته باشید که نباید از آب داغ برای شستشوی پرده‌ها استفاده کنید. این کار به بافت آن‌ها آسیب وارد می‌کند. برای انتخاب مایع شوینده به جنس پارچه پرده دقت کنید. شوینده‌هایی که آنزیم ملایم‌تری دارند را مورد استفاده قرار دهید.

مرحله سوم: مراحل آماده‌سازی

مرحله چهارم: شستشوی پرده

در این مرحله برای شستشوی پرده شید پلیسه آن را داخل ظرف آب بیندازید. مدت زمان مجاز قرارگیری پرده داخل آب، 15 دقیقه است. بعد از این زمان، پرده را داخل محلول باز کنید. پرده را در آب تکان دهید تا تمام نواحی آن از آلودگی پاک شود.

مرحله چهارم: شستشوی پرده

مرحله پنجم: آب‌کشی

پرده را به صورت کامل با آب بشویید. دقت کنید که تمام مواد شوینده از پرده پاک شده باشد.

مرحله پنجم: آب‌کشی

مرحله ششم: آب‌گیری

پرده شید پلیسه را جمع کنید و آن را فشار دهید. با این کار آب داخل پرده خارج می‌شود. فشار نباید زیاد باشد زیرا به پرده آسیب وارد می‌کند.

مرحله ششم: آب‌گیری

مرحله هفتم: نصب پرده

پرده را به همان صورت بسته و مرطوب روی قاب خود نصب کنید. تقریبا 12 ساعت تا خشک شدن پرده آن را بسته نگه دارید.

نصب پرده

همچنین ببینید

معرفی پرده های ضد نور

معرفی پرده های ضد نور + راهنمای خرید

در دنیای امروز، با افزایش نیاز به حفظ حریم خصوصی و کنترل نور محیط، پرده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *