تهران عبدل آباد بازار بزرگ پارچه احسانی

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ ها

از ديرباز تأثير روانشناسی رنگ ها در اشخاص مختلف مورد توجه دانشمندان بوده اسـت.ثابت شده است که استفاده ککردن از رنگ می تواند بر روحیات ما تاثیر بسزایی بگذارد. به همین دلیل رنگ ابزار بسیار مهمی در طراحی دکوراسیون منزل و محیط کاری می باشد.

روانشناسی رنگ ها

اتاقهاى آبى در بيمارستانها يا شيشه هاى آبى رنگ روى بيماران تـأثير مثبتـى به جاى مى گذارد. و يا رنگهاى سبز و آبى خستگى را كاهش مى دهند . رنگهاى سبز و آبـى از رنگهاى سردند و آبى رنگ آرامش است.

رنگهاى بنفش و ارغوانى از رنگهاى مجلل و فاخرند و بنفش رنگ وقـار و عفـت نفـس اسـت.

قرمز تيره و بنفش تيره و سياه قابليت ديد كمترى دارند و فضا را محـدودتر نشـان مـى دهنـد.

قرمز سمبل زندگي ، قدرت و نشاط است اما براى اشخاص عصبى مناسب نيست.

نارنجى سمبل انرژى است و ليموئى اشتها آور است و براى اشخاص عصبى مناسب مى باشد.

رنگ سـبز و آبـى توأماً باعث شادى مى شوند، براى همين است كه دريا و سبزه موجـب تسـكين اعصـاب و رفـع خستگى روان است

تلفيق رنگ سياه، و زرد تأثير بصرى زيادى دارد و براى مشخص كردن موانـع و محـدوده هـاى خطر استفاده مى شود

در روانشناسى نوين، رنگها يكى از معيارهاى سنجش شخصيت به شمار مى آيند؛ چـرا كـه هـر يك تأثير خاصى در روح و جسم هر فرد باقى مى گذارند و نشانگر وضعيت روانى و جسـمى وى هستند .

معنی و مفهوم رنگها

قرمز

قرمز نشانه عشق ، خطر، نيرو و نشاط است. رنگ قرمز نماد و نشانه اميد به زندگي، اشـتياق بـه فعاليت، شجاعت، اراده قوي و آرزوهاي بزرگ، گرمي، قدرت، جنگ، هيجان، تظاهر، آتش، خون، هواي نفس، خشم و برانگيختگي است. قرمز انرژي دهنده و محرك بسيار نيرومندي اسـت. بـا ديدن رنگ قرمز تپش قلب و فشار خون افزايش مـي يابـد. رنـگ قرمـز چنـد حـس را توامـان تحريك مي كند

 نارنجی

نارنجي نشانه طراوت و شادي ، گرمي، اشتياق و علاقه زياد و جـديت در كـار اسـت. ايـن رنـگ دستگاه عصبي را تحريك مي كند و موجب شفافيت و روشني ذهن مي شود و محـرك اشـتها است. رنگ نارنجي حافظه را تحريك مي كند. جريان اكسيژن رساني به مغز را افزايش مي دهد .

 سبز

رنگ سبز چون در طبيعت زياد ديده مي شود نشانه باروري، تـازگي، ايمنـي و كاميـابي اسـت رنگ سبز نماد زندگي، جواني، پول، نوگرايي، پشتكار، غرور، عزم استوار، اميد و قدرت است

سياه

سياه نشانه قدرت، مرموزبودن، رسمي بودن و وقار است. در بسياري از فرهنگ هـا رنـگ سـياه نشانة نفي زندگي، بي علاقگي، بد بيني، ناباوري، سوگواري و عزاداري است .

 سفيد

سفيد نشانه تقوا، بي گناهي، تازگي، صـلح، پـاكي، كمـال، معنويـت و سـادگي اسـت

آبي

رنگ آبي در طبيعت زياد ديده مي شود. از اين رو نشـانه آرامـش وپـاكي اسـت. آبي در انسـان احساس آرامش، راحتي، آسودگي ايجاد مي كند. رنگ آبي نشانه رضايت خاطر و حسن رابطه با دوستان و نزديكان است و همچنين نشانه زيبايي، عقـل، صـداقت و اعتمـاد اسـت. رنـگ آبـي اشتهاي انسان را كم مي كند.

 زرد

قرآن كريم رنگ زرد روشن را رنگي شادي بخش ناميده است (بقره:69) زرد اعصاب را تقويـت كرده، ذهن را به تحريك وا مي دارد. زرد اعصاب حركتي را فعـال و در عضـلات انـرژي توليـد مي كند. زرد در بيشتر كشورها مفهوم خوشحالي و مطلـوب بـودن را دارد. زرد رنگـي مناسـب براي نمايش تابناكي و درخشندگي ، خوشحالي، خوشرويي، سرزندگي، راحتي و خوش بيني

ارغواني

ارغواني نشانه تشريفات و شكوه است .

رنگ ارغواني بيشتر مورد توجه كودكان بخصوص دختر بچه ها است.

لئوناردوداوينچي معتقد بود كه رنگ ارغواني مي تواند قدرت تفكر انسان را تا 10 برابر افزايش دهد. اين رنگ قدرت تخيل را در كودكان افزايش مي دهد .

قهوه ای

قهوه اي نشانه راحتي و اعتماد است قهوه اي نماد چوب، قهوه و محصولات برآمده از زمين اسـت. قهـوه اي رنـگ اعتمـاد، سـختي، خانواده دوستي، احتياج به امنيت و آسايش، قدرت، بلوغ و راحتي اسـت

خاكستري

رنگ خاكستري نشانه فساد و تباهي است اين رنگ معناي گوشه گيري، بي تفاوتي، بي ميلي و عدم فعاليت است

بنفش

اين رنگ در بسياري از فرهنگ ها به معني رنـج و همـدردي اسـت

تاثیر رنگها در دکوراسیون داخلی

انتخاب‌های طراحی داخلی شما و رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید می‌توانند تأثیر زیادی بر وضعیت ذهنی شما و همچنین احساس مهمانان در داخل فضا داشته باشند.

رنگ دیوار ها یا کاغذ دیواری ها یکی از رایج ترین روش هایی که شما میتوانید از رنگ در تزئینات داخلی خانه استفاده نمایید. اما استفاده از منسوجات به ویژه پرده ها یک راه بسیار عالی برای افزودن رنگ به دکوراسیون خانه شما می باشد.

پرده ها می توانند یک نقطه چشمگیر در اتاق باشند به شرطی که به درستی انتخاب شده باشند. پوشاندن پنجره ها نکته مهمی در هر طراحی دکوراسیون داخلی می باشد که باید توجه ویژه ای به آن ها شود.

انتخاب پرده ها میتواند بر احساس شما و روحیه شما در داخل یک فضای خاص تاثیر زیادی بگذارد.

اگر به دنبال راهی برای تغییر فضای اتاق برای بهبود روحیه کلی خود هستید ما خوشحال می شویم بتوانیم در انتخاب پرده به شما کمک کنیم.

شما با خواندن این مقاله پیش زمینه ای در روانشناسی رنگ ها پیدا کرده اید در ادامه میتوانید برای طراحی پرده منزل خود با مشاوران ما 02155867998 یا 02155882770 تماس حاصل نمایید.

و همچنین میتوانید از مشاوره رایگان و مشاهده پارچه های پرده ای در منزل به صورت رایگان استفاده نمایید. با 09123035178 و 09120355753 تماس بگیرید.

مشاوره خرید پرده پذیرایی

شما میتوایند برای دنبال کردن صفحه اینستاگرام اینجا کلیک نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.