تهران عبدل آباد بازار بزرگ پارچه احسانی

پرده آمفی تئاتر

پرده آمفی تئاتر

اگر طرفدار دیدن تئاتر باشید، اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند، پرده آمفی تئاتر است. این پرده‌ها، مانند یک دیوار عمل کرده و صحنه را از سالن تماشاچیان جدا می‌کنند. پرده‌های آمفی تئاتر از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند. پارچه پرده‌ای، چوب پرده و موتور پرده که در برخی از مدل‌ها از موتور استفاده نشده و باز و بسته شدن پرده توسط زنجیرهای کنار آن و به صورت دستی انجام می‌گیرد.

پرده آمفی تئاتر

به طور معمول پرده‌های آمفی تئاتر عمر طولانی و مقاومت بالایی در برابر رطوبت، حرارت و سایش دارند. اما نحوه نصب این پرده‌ها نیز از نکات مهم به شمار می‌رود. نصب پرده آمفی تئاتر بستگی به طراحی داخل سالن دارد. به همین دلیل نحوه دوخت این پرده‌ها می‌تواند متفاوت باشد. برای برخی از سالن‌ها از مدل نیم‌دایره‌ای یا زیگزاگی و برای برخی دیگر از مدل‌های ساده دوخت استفاده می‌شود.

پرده سالن آمفی تئاتر

انواع پرده آمفی تئاتر بر اساس جنس

پارچه‌های مختلفی برای دوخت پرده آمفی تئاتر استفاده می‌شود. این انتخاب بر اساس نیاز کاربر و سلیقه او انجام می‌شود. از جمله پارچه‌هایی که برای این منظور مناسب است:

– پارچه پشمی: جنس پارچه‌های پشمی به دلیل ویژگی‌هایی که دارند، برای دوخت این نوع پرده بسیار مناسب می‌باشند. این پارچه‌ها تنوع رنگی بالایی داشته و عایق خوبی برای نور و صدا می‌باشند، همچنین به دلیل وزن بالای پارچه‌های پشمی، ایستایی خوبی داشته و ضخامت مناسبی دارند.

– پارچه مخمل: مخمل نیز مانند پارچه‌های پشمی عایق خوبی است و سبب می‌شود تا نور و صدای اضافه به سالن نمایش نفوذ نکند. از این رو هم برای پرده سالن آمفی تئاتر استفاده می‌شود و هم برای جلوه سیاه صحنه.

– پارچه ساتن: از پارچه‌های ساتن به دلیل درخشندگی و جلوه بخشیدن به نور و رنگ صحنه، بیشتر برای تزئین صحنه نمایش استفاده شده و کاربردی برای پرده اصلی سالن ندارند. بر خلاف پرده‌های پشمی و مخمل، ساتن بسیار سبک بوده به همین دلیل در اغلب موارد از یک لایه آستری در زیر آن استفاده می‌شود.

پرده آمفی تئاتر

انواع پرده آمفی تئاتر بر اساس کاربرد

پرده‌هایی که در سالن نمایش استفاده می‌شوند، کاربردهای متفاوتی دارند. این پرده‌ها بر اساس کاربرد به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

– پرده صحنه اصلی: این پرده همان پرده آمفی تئاتر است که در جنس‌های پشمی، مخمل و ساتن دوخته می‌شود.

– پرده تزئین سالن: این پرده معمولاً هم رنگ پرده سن می‌باشد و برای درب‌های شیشه‌ای و پنجره‌ها از آن استفاده می‌شود تا از نفوذ نور به سالن جلوگیری کرده و صحنه نمایش تاریک‌تر شود.

– جداکننده سالن آمفی تئاتر: زمانی که تعداد تماشاگران در سالن کم باشد، از پرده جداکننده سالن استفاده می‌کنند تا بخشی از سالن پوشیده شده و صندلی‌های خالی دیده نشوند.

پرده تئاتر

نحوه خرید پرده آمفی تئاتر از پرده ادریس

برای خرید پرده آمفی تئاتر از پرده ادریس، می‌توانید به صورت حضوری و آنلاین اقدام کنید و از خدمات پس از فروش مجموعه ادریس بهره‌مند شوید.

خرید پرده در محیط با خدمات رایگان

با خرید از مجموعه پرده ادریس میتوانید از خدمات رایگانی مانند مشاهده نمونه پارچه، اندازه‌گیری و مشاوره توسط طراح برخوردار شوید.  برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا درخواست سرویس در محل با شماره‌های 09123035178 یا 09120355753 تماس حاصل نمایید.

خرید پرده در فروشگاه

پرده ادریس با تجربه‌ای بالغ بر 15 سال و داشتن کارگاه‌های دوخت پرده، تولید قاب پرده، خشک‌شویی پرده و شوروم یا همان فروشگاه اختصاصی پرده توانسته بهترین و مرغوب‌ترین کالا را با منصفانه‌ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد. شما می‌توانید با تماس با شماره‌های 55867998 و 55882770 جهت حضور در فروشگاه هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.