تهران عبدل آباد بازار بزرگ پارچه احسانی

بازار پارچه عبدل آباد

بازار پارچه عبدل آباد

بازار پارچه عبدل آباد، نوبت به خرید پارچه و پرده که می‌رسد وجود بورس‌ها و مراکز خرید و بازارهای مختلف با اجناس و قیمت‌های متفاوت هر کسی را به شک و تردید می‌اندازد. بعضی بازارها و پاساژها همه نوع پارچه‌ای ارائه می‌دهند اما برخی‌ها نیز تنها نوع خاصی از پارچه را می‌فروشند. پرده هم که جای خود دارد ، مراکز خاصی در شهر تهران هستند که به این کار مشغول هستند .

گزارش از بازار پارچه عبدل آباد

منطقه 19 یکی از مناطق قدیمی و باسابقه پایتخت است که قدمت آن به 70 سال پیش می‌رسد. تعداد زیادی فروشگاه با قیمت های مناسب از ویژگی‌های بارز آن به حساب می‌آید.

از اوایل دهه 40 با توسعه این منطقه به خاطر تاسیس کارگاه‌های صنعتی در نواحی همجوار مثل جاده ساوه، نازی‌آباد، خانی آباد و پادگان قلعه‌مرغی (بوستان ولایت کنونی) ، گسترش پیدا کرد و در سال‌های بعد از انقلاب به دلیل مهاجرت زیاد از روستاها و شهرهای کوچک، این محله رفته‌رفته به قسمت جنوب غربی تهران چسبید و بافت روستایی آن از بین رفت.

توسعه شتابان جمعیت، این منطقه را به یکی از مناطق اقماری تهران در دهه 60 تبدیل کرد. بعد از دوران جنگ تحمیلی، با تلاش‌های مدیریت شهری وقت، این منطقه ساماندهی شد و با پیوستگی بافت‌های پراکنده و تغییر کاربری برخی اراضی شهری، به احداث تاسیسات و تجهیزات شهری برای ساکنان انجامید.در دهه‌های بعد با ساخت بزرگراه‌های درون شهری و اختصاص امکانات شهری، این محله باصفای دیروز به یکی از پرتراکم‌ترین مناطق کلان‌شهر تهران تبدیل شد که اکثریت ساکنانش را افراد شاغل در همان منطقه تشکیل می‌دهند که از دور ونزدیک به اینجا آمده‌اند.

پرده پذیرایی

پرده ادریس

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.